19 Aralık 2011 Pazartesi

Ne yaşar ne yaşamaz...

2011 Nisan'ından pek gerçek bir hikaye...
Kahraman elbette ve yine ben :)

Ehliyetine TC kimlik numarası yanlış -öyle rakam kayması filan değil, baştan aşağı yanlış- yazılmış bir vatandaş olarak tikliyimdir, mutlaka bakarım.
Yeni gelen baro kimlik kartıma da baktım, nüfus bilgilerimin farklı olduğunu farkettim.
Barolar birliğini aradım "yanlış yazmışsınız" demek için.
Adam bana "imkanı yok "hanfendi" MERNIS'ten (Merkezi Nüfus İdare Sistemi) bakılıp yazılıyor, nüfus cüzdanınız yanlıştır" dedi.
"Olur mu öyle şey, 30 yıllık nüfus bilgilerim yanlış işte" dedim.
Sıra no, aile sıra no, hepsi ezberimde. Dedim ya tikliyimdir :)

Neyse, o MERNIS ekranını açtı, bilgileri beraber kontrol ettik.
Sonuç; nüfusa bağlı olduğum mahalle, aile sıra no, cilt no değişmiş...
Allahtan sıra no değişmemiş; sülaleye aradan adam girmemiş :))
Ve evet, bu durumda Nüfus Kağıdım doğru değil! :)

Ufak çaplı bir "Yaşar ne yaşar ne yaşamaz" olayının eşiğinden döndüm.

E-devlete güveniyorum, nüfus kağıdımı, ehliyetimi, pasaportumu değiştirmeyeceğim. Ama bir gün bir bankanın callcenterında bu konulardan gelecek güvenlik sorularına yanlış cevaplarımla takılmaktan çok korkuyorum :))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder